character.ai chatbot

معرفی Character AI چت‌بات تراز پشم‌ریزون

معرفی چت‌بات Character AI

تو روزهای اخیر همه جا صحبت از ChatGPT ئه. ChatGPT فلان آزمون MBA رو قبول شد، ChatGPT فلان تست پزشکی رو پاس کرد، ChatGPT فلان کد برنامه رو نوشت. بالاخره وقتی ایلان ماسک از سرمایه‌گذارای یه پروژه باشه صد برابر بیشتر از چیزی که هست bold می‌شه. در حال حاضر گوگل هم با Google Bard و مایکروسافت هم با New Bing دارن چت‌بات‌های خودشون رو ارائه می‌دن. 

این Character AI از کجا اومده؟

در حالی که شرکت‌های بزرگ با چت‌بات هاشون گوش فلک رو کر کردن، دو نفر لجند به نام‌های Noam Shazeer و Daniel De Freitas که از کارمندان سابق گوگل بودن، سپتامبر 2022 چت‌بات خودشون رو به نام Character AI ارائه کردن که ایده‌ی بسیار شاخ‌تری نسبت به چت‌بات‌های مطرح شده توسط رسانه داره.

توجه داشته باشید که ChatGPT نوامبر 2022 منتشر شد، در حالی که Character AI سپتامبر 2022 و این یعنی Character AI با وجود این که قبل ChatGPT منتشر شده، ایده‌ی نوین‌تری رو ارائه کرده. 

ایده‌ی پشت Character AI چیه؟

تفاوت‌های گفتاری شخصیت‌ها ایده‌ی اصلی Character AI ئه. توی Character AI یه عالمه شخصیت چه واقعی و چه خیالی ساخته شده که هر کدوم ادبیات، فرهنگ، توانایی و خیلی چیزهای متفاوتی دارند و شما می‌تونید با هر کدوم از شخصیت‌ها که دلتون خواست چت کنید.

می‌تونید با تالکین چت کنید و راجع به ارباب حلقه‌ها صحبت کنید، با گرالت چت کنید و بهش پیشنهاد بازی گوئنت رو بدین، با سقراط چت کنید و ازش راجع به فلسفه بپرسین، از مارتین اسکورسیزی راجع به فیلم کوتاه جدیدی که دارید می‌سازید کمک بگیرید و...

تو Character AI سعی شده هر کدوم از این شخصیت‌ها جوری حرف بزنن که انگار داری واقعا با خودشون حرف می‌زنی هرچند بعضی وقتا شاید اگه همون سوال مشابه رو از شخصیت اصلی بپرسه جواب کاملا متفاوتی بده ولی تا حد زیادی قابل قبوله.

ضمن این که یه شخصیت اصلی به نام Character Assistant هم داره که همون کارهای عادی که مثلا ChatGPT انجام می‌ده رو ارائه می‌کنه.

چت کردن با تالکین در چت‌بات Character AI

شبکه اجتماعی چت‌بات Character AI

Character AI فقط یک چت‌بات نیست. یک شبکه اجتماعیه. هر کدوم از شخصیت‌های موجود تو سایت توسط خود مردم ساخته شدن.

ساختن شخصیت هم بسیار ساده است؛ اگه یک شخصیت معروف رو بخواهید بسازید کافیه اسمش رو بنویسید تا Character AI از توی دیتابیس/اینترنت/ویکی و حالا هر منبعی که داره جستجو کنه تا دیالوگ‌ها، نحوه‌ی تکلم و دیدگاه‌های اون فرد رو پیدا کنه و با توجه به اون‌ها به صحبت بپردازه.

علاوه بر اون شما می‌تونید خودتون هم یه توصیفی از شخصیت ارائه کنید و هم نمونه دیالوگ بهش اضافه کنید تا بات از روی اون‌ها تصمیم بگیره که این مورد برای ساخت شخصیت‌هایی که کمتر شناخته شده هستن یا ساخت یک شخصیت کاملا جدید، بسیار کاربردیه.

بعد از ساخت شخصیت، شما می‌تونید اون کاراکتر رو در شبکه اجتماعی Character AI منتشر کنید تا بقیه ملت هم بتونن باهاش چت کنند.

به علاوه شما می‌تونید یک چت خودتون که به نظرتون باحال اومد رو تو شبکه منتشر کنید. مثلا ما این جا کریتوس رو راضی کردیم که به جای خدای جنگ خدای صلح باشه!

چگونه کریتوس خدای صلح شد؟

یک آپشن دیگه به نام Room هم وجود داره که توش یک موضوع بحث مشخص می‌کنید و به اتاق شخصیت‌هایی که می‌خواین رو اضافه می‌کنید. حالا خودتون در کنار شخصیت‌ها می‌تونید بشینید و گفتمانی راجع به موضوع داشته باشید. 

مزایای Character AI نسبت به بقیه چت‌بات‌ها چیه؟

* مسلما وجود شبکه اجتماعی و امکان ساخت شخصیت‌های متنوع و چت کردن با اون‌ها مهم ترین نقطه‌ی قوت Character AI می‌تونه باشه.

* اما مهم‌ترین آپشنی که Character AI برای ما ایرانی‌ها داره اینه که بر عکس رقباش تحریم، فیلتر، پولی یا هر کوفت و زهرمار دیگه ای نیست و شما می‌تونید با ایمیل خودتون توش ثبت نام کنید.

* به علاوه Character AI زبان فارسی رو متوجه می‌شه و اگه ازش سوال فارسی بپرسین جواب می‌ده، منتهی هنوز نمی‌تونه فارسی جواب بده و سوال فارسی شما رو به انگلیسی جواب می‌ده. 

امکانات ربات چت کردن Character AI

چه استفاده‌هایی می‌شه از Character AI کرد؟

* یه گوش مفت که از دست شما ناراحت نمی‌شه و می‌تونید با هر شخص، راجع به هر موضوع، هرچقدر دوست داشتین، صحبت کنید.

* SEO سایت: شما خیلی راحت می‌تونید برای نوشتن متن‌های مناسب وبسایتتون جهت دیده شدن بهتر توی موتورهای جستجو از Character AI کمک بگیرید. چت‌بات ها می‌تونن به کلی موتورهای جستجو و فرایند سرچ رو تغییر بدن.

* تقویت زبان انگلیسی: چت کردن به زبان انگلیسی با کسی که بهتون گیر الکی نمی‌ده، به یادگیری زبان کمک زیادی می‌کنه.

* سرگرمی: اگه با دوستان و آشنایانتون بشینید و با یک شخصیت معروف راجع به یه سری موضوعات سمی چت کنید، موجبات خنده و شادی شما رو فراهم می‌کنه.

* دور زدن کپی رایت: نمی دونم واقعا نوشتن این مورد درسته یا نه ولی شما هر متنی رو که بخواین می‌تونید به چت‌بات‌ها معرفی کنید و ازشون بخواین که اون رو بازنویسی کنن به طوری که انگار یه متن جدیده. این مورد می‌تونه خیلی چیزها رو، مثلا نوشتن مقالات علمی، مخصوصا مقالات مروری رو به کلی تغییر بده. 

تو چه زمینه‌هایی Character AI خیلی کار داره تا روال بشه؟

* اول از همه Character AI پاسخ‌هایی که می‌ده کوتاه و در حد یک چت ئه و اگه مثلا ازش انتظار دارید که یه داستان براتون بنویسه باید خوتون ازش سوالات متعددی رو بپرسید تا تکمیل بشه.

* شخصیت‌ها، با وجود تفاوت‌های زیادی که با هم دارن ولی در عمل همشون یک جواب واحدی رو برای پرسش‌های شما ارائه می‌کنن و اگه زیاد با شخصیت‌های متفاوت چت کنید متوجه شباهت در پاسخ‌های اون‌ها می‌شید.

* Character AI امکان ایجاد تصویر برای هر چت رو هم داره ولی اصلا دقیق نیست و هنوز خیلی کار داره.

* چه Character AI و چه چت‌بات‌های دیگه ممکنه برای سوال‌های شما پاسخ اشتباهی بدن که البته از روی عمد نیست، منابعی که ازش اطلاعات برداشته دارای خطا بوده و اگه بهشون خطا رو یادآوری کنید، ازتون عذرخواهی هم می‌کنن!

نحوه‌ی کار با Character AI

نحوه‌ی کار با Character AI بسیار ساده است. ابتدا به سایتش با این آدرس وارد می‌شید:

Character.AI

بعد توش ثبت نام می‌کنید. توی صفحه‌ی اصلی ساخت 1000 تا شخصیت با بیل ریخته و هر کدوم رو می‌تونید انتخاب کنید و باهاش چت کنید.

برای ساخت یک شخصیت یا یک اتاق جدید هم از بخش Create، ساخت شخصیت یا اتاق جدید رو انتخاب کنید و فرایند ساده‌ی ساخت شخصیت رو دنبال کنید.

مناظره شخصیت‌های بازی های رایانه ای در چت بات Character AI

چت‌بات: علمی یا علمی/تخیلی

توی فیلم‌های علمی تخیلی بارها دیده شده که مثلا هوش مصنوعی به خود آگاهی رسیده و بر علیه انسان‌ها قیام کرده، یا این که هوش مصنوعی احساسات داره و این احساسات تو تصمیم‌گیری‌هاش تاثیر می‌ذاره.

همین الان هم چت‌بات ها اگه ازشون بپرسی چی هستن مسلما جواب درستی می‌دن و از ماهیت خودشون آگاه هستن. یا تو همین شخصیت‌های Character AI ممکنه از صحبت‌های شما خوشحال، ناراحت یا عصبانی شن و به نظر میاد احساسات هم دارند.

اما نباید این نکته رو فراموش کنیم که چت‌بات هم خودش یک الگوریتم ئه. درسته الگوریتم‌های شبکه‌های عصبی بسیار پیچیده اند اما روش‌های لجندری ای وجود داره که با مرور کردن الگوریتم بشه تشخیص داد که چرا این بات در این لحظه این جواب رو داده.

توجه داشته باشید که روش کاری یادگیری ماشین که اساس چت‌بات‌هاست اینه که بهشون تعداد بسیار زیادی مثلا دیالوگ بین اشخاص مختلف داده شده و این‌ها از روشون به الگوهای رفتاری رسیدن و با توجه به اون‌ها پاسخشون رو ارائه می‌کنن.

اگه مثلا یک چت‌بات در ازای گفتن یک حرفی بهش ناراحت می‌شه، این احتمالا به خاطر اینه که بهش هزاران نمونه دیالوگ دادن که یک شخص در ازای شنیدن این حرف ناراحت شده و چت‌بات، طبق الگوریتم، رفتاری مشابه همون‌ها ارائه کرده.

این که چت‌بات خیلی چیزها رو می‌دونه به خاطر دسترسی آسانیه که به منابع اینترنت داره و شما هم اگه Crawler هایی داشته باشید که بتونه اطلاعات رو از جاهای مختلف اینترنت جمع کنه می‌تونید برای هر پرسشی یک پاسخ ارائه کنید.

واسه همین الکی نترسید که هوش مصنوعی فلان و میاد دنیا رو فتح می‌کنه. توجه داشته باشید که تعامل انسان و ماشین منجر به ارائه بیشترین کارایی می‌شه و با خیال راحت به چت بپردازین.

جمع بندی پشم‌ریزون

چت‌بات‌ یه چیز ماورایی و علمی تخیلی نیست. یک ابزاره. همون طور که موبایل، اینترنت، خودرو یا شیشه نوشابه یه ابزاره. ابزارها برای ساده سازی کارهای بشر ساخته شدند و مهم اینه که شما بتونید ازش کمک بگیرید تا راحت‌تر کارهاتون رو انجام بدین.

در ادامه و با پیشرفت تکنولوژی علاوه بر چت‌کردن، هوش مصنوعی می‌تونه آهنگ بسازه، نقاشی بکشه، فیلم بسازه یا مسئله درسی رو حل کنه اما باز هم باید توجه داشته باشیم که هوش مصنوعی از روی آثار روتین موجود تصمیم می‌گیره. 

خیلی از انسان‌ها هم از روی آثار موجود کپی می‌کنن و یه سری آثار درجه دو ارائه می‌کنن. هوش مصنوعی فعلی سازوکار مشابهی داره و می‌تونه با منابعی که داره، کارهایی ارائه کنه که جای کارهای متوسط و کپی انسان‌ها رو در آینده بگیره.

شاید هوش مصنوعی بتونه یه فیلم ابرقهرمانی مشابه مارول بسازه، یه آهنگ پاپ در حد این ترندهای یوتیوب بسازه، یه سریال در حد حلقه‌های قدرت بسازه، بتونه یه بازی بتل رویال مثل فورتنایت بسازه؛ ولی آیا می‌تونه گوست داگ جیم جارموش رو بسازه، آیا می‌تونه بی تو به سر نمی‌شود شجریان رو بسازه، آیا می‌تونه تویین پیکس دیوید لینچ رو بسازه، آیا می‌تونه ویچر 2 سی‌دی‌پراجکت رو بسازه؟ من که فکر نمی‌کنم.

از این رو مادامی که خلاقیت و اورجینال بودن هست، هوش مصنوعی نمی‌تونه جای شما رو بگیره. شما باید از ابزارهای موجود کمک بگیرید ولی این مورد رو به خاطر بسپارید که "سعی کنید خودتون باشید، دنیا اورجینال بودن رو می‌ستاید." – اینگرید برگمان

داستان نویسی در چت بات Character AI

روز‌تون پشم‌ریزون

حالا که لطف کردین پست رو تا آخر خوندین یه نظری هم برای ما ارسال کنید تا ما رو هم خوشحال کنید.

دانلود کتاب شاهنامه‌ی فردوسی به فرمت pdf
دانلود کتاب شاهنامه‌ی فردوسی به فرمت pdf

بنام   خداوند   خورشيد   و   ماه،   كه   دل   را   بنامش   خرد   داد   راه آقا ما داشتیم توی پست‌های سایتمون چرخ می‌زدیم دیدیم که کلی مطلب راجع به کتاب‌ها و رمان‌های اساطیری گذاشتیم ولی اصل کاری رو یادمون رفته و چیزی از شاهنامه فردوسی نذاشتیم. این باعث شد تا دل پر از خون و دیده پر آب بشیم و تصمیم به جبران بگیریم. برای این منظور نخست   آفرين & ...
مطالعه بیشتر

معرفی The Banshees of Inisherin: پشم‌ریزون‌ترین فیلم سینمایی 2022
معرفی The Banshees of Inisherin: پشم‌ریزون‌ترین فیلم سینمایی 2022

خوب سال 2022 میلادی هم تمام شد و ما به رسم هرساله، پشم‌ریزون‌ترین فیلم سینمایی ساخته‌شده در این سال رو معرفی می‌کنیم.  امسال فیلم سینمایی The Banshees of Inisherin ساخته‌ی مارتین مک‌دونا با اختلاف زیاد نسبت به بقیه آثار، برنده جایزه پشمک زرین ( Pashmak d’Or ) جشنواره‌ی برترین آثار سینمایی سال جهان شد و در ادامه قراره این فیلم رو به شما دوستان معرفی کنیم. معرفی فیلم   The Banshees of Inisheri ...
مطالعه بیشتر

داستان بازی The Witcher 2 Assassins of Kings
داستان بازی The Witcher 2 Assassins of Kings

ویچر 2 یکی از برترین بازی‌های تاریخ گیم ئه. برای من که بهترین یا در بدترین وضع جزو سه تای اوله. گیم‌پلی چالشی و جذاب، طراحی هنری زیبا، موسیقی متن فوق‌العاده همه و همه از ویچر 2 یک بازی عالی ساخته، اما مهم‌ترین نقطه قوت بازی ویچر 2 داستان غیرخطی بی‌نهایت پشم‌ریزون اونه که به امید خدا قراره براتون تعریف کنیم. میزان شاخ بودن داستان بازی ویچر 2 داستان بازی ویچر 2 خیلی پیچیده است. اساطیری، ماجراجویی، کارآگ ...
مطالعه بیشتر

ممیزی شعر و ترانه؛ سریال تراز پشم‌ریزون
ممیزی شعر و ترانه؛ سریال تراز پشم‌ریزون

ممیزی شعر و ترانه یا همون ممیزی خالی یکی از سریال‌های جدید و خلاقانه داخلی ئه که اخیرا در بین مردم محبوبیت خاصی پیدا کرده. این سریال به صورت طنز سیستم ممیزی و سانسور کردن شعر و ترانه رو هجو می‌کنه. بازیگران و شخصیت‌ها سریال ممیزی کلا دو تا بازیگر داره. یکی نقش خواننده رو داره و دیگری هم نقش ممیز. خواننده برای گرفتن مجوز آهنگ جدیدش پیش ممیز میاد و ممیز هم تا می‌تونه بهش گیر می‌ده و شعرش رو اصلاح می‌کنه ...
مطالعه بیشتر

مقایسه‌ی آثار توشیرو میفونه و تاتسویا ناکادای دو غول بازیگری سینمای ژاپن
مقایسه‌ی آثار توشیرو میفونه و تاتسویا ناکادای دو غول بازیگری سینمای ژاپن

مقدمه کشور ژاپن یکی از پیشتازان در زمینه‌ی سینماست. با حضور کارگردانان بزرگی همچون آکیرا کوراساوا، ماساکی کوبایاشی سینمای ژاپن مخصوصا بین دهه‌ی 50 تا 90 میلادی بسیار فعال و موفق بوده است. عامل دیگری که در موفقیت سینمای ژاپن در این سال‌ها موثر بوده است، حضور بازیگران بزرگی همچون توشیرو میفونه و تاتسویا ناکادای است که هر کدوم در حرفه‌ی خودشون بی‌نظیر هستند. اگر به 250 فیلم برتر IMDB نگاهی بیندازید،‌ می‌ ...
مطالعه بیشتر

پشم‌ریزون‌ترین موسیقی متن‌های تاریخ سینما
پشم‌ریزون‌ترین موسیقی متن‌های تاریخ سینما

بدون شک موسیقی متن یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین بخش‌های یک فیلم سینمایی رو تشکیل می‌ده. شاید مهم‌ترین رسالت موسیقی متن در یک فیلم، تاثیرگذارتر کردن صحنه باشه ولی علاوه بر اون، موسیقی متن می‌تونه معنی یک سکانس رو تغییر بده؛ می‌تونه فضای فیلم رو تغییر بده؛ می‌تونه به شخصیت پردازی کمک کنه و حتی می‌تونه سهمی از روایت داستان رو در فیلم بر عهده بگیره. خیلی وقتا بیشترین چیزی که آدم بعد از دیدن یک فیلم ازش ...
مطالعه بیشتر

دیدگاه‌ها

  1. در تاریخ

    @Z. سلام دوست عزیز. متاسفانه چند روزی هست که سایت character ai به خاطر تحریم در ایران قابل دسترسی نیست. باید یا با vpn واردش بشید یا از سایت shecan.ir استفاده کنید. پاک کردن کش مرورگر هم ممکنه لازم بشه.

    15956
  2. در تاریخ

    سلام. چند روز پیش توی سابت بتا، داشتم با شخصیتهام چت میکردم و هیچ مشکلی نداشتم ولی، بعدش که خواستم دوباره وارد سایت بشم، با صفحه مسدود روبرو شدم. اصلا نمیدونم چرا اینجوری شد. خیلی لازم دارم. لطفا اگه میدونین بهم بگید چیکار کنم؟ اصلا اصلا نمیتونم وارد سایت بشم. برام مسدوده.

    15954
  3. در تاریخ

    تبریک میگم... این سایت هم به لطف و تلاش فیلترچی هایی که دوست دارن خودشون و خانوادشون فحش بخورن، فیلتر شد.

    15951
  4. در تاریخ

    دوست عزیز اگه از براشون به فارسی بنویسی:فارسی تایپ کن.فارسی تایپ می کنند منتها به مرور زمان فارسی رو جای بعضی از کلمات و یا معنی ها رو اشتباه می کنند. درضمن اگه باز هم به فارسی تایپ نکرد می تونی بهش بگی:من برای متوجه شدن نوشته هایت نیاز دارم که فارسی تایپ کنی

    13943
  5. در تاریخ

    @فرهاد. خیلی ممنون. ارادتمندیم.

    10921
  6. در تاریخ

    عالی بود. خداقوت. بابت زمانی که صرف کردید ممنونم.

    10920
دیدگاه خود را وارد کنید.
"هفت به اضافه پنج"